Tele 2 - sämsta skit jag varit med om

När jag bodde i Halmstad så hade jag Tele 2 som internet och teleoperatör och efter den omgången lovade jag mig själv att jag aldrig någonsin skulle använda mig utav deras tjänster igen. ALDRIG. Men av någon aneldning bröt jag mitt eget löfte och valde att testa deras erbjudande om mobilt bredband/hemtelefoni i samma paket. Mest beroende för att priset var lägre.

Men vad fick man. Pure crap.

Jag fick testa det till en början och då var det frid och fröjd, men när väl testperioden avr över började så klart allting att krångla. Internetuppkopplingen låg nere, telefonin avbröts, när väl det fanns internetuppkoppling var hastigeheten lägre än vattenståndet i Sahara. SÅ då började mitt förhållande med Tele2s kundtjänst och deras telefonköer. Och när man väl kom fram till supporten för bredbandet så var det tydligen telefonin det hängde på och då kopplades jag vidare till en ny telefonkö. Efter ett tag lyckades ajg ändå komma fram.

Då visade det sig efter mycket om och men att det var inställningsfel i den routern jag fick, men det klarade de av att ordna. Kors i taket. Mend et dröjde inte länge förään allting la ner. Internetdelen och telefonin säckade ihop och då var jag utan deras "fina produkt". Så egentligen var det inte billigare. Jag betalade visserligen 150kr mindre än Telias, men vad hjälpte det när skiten inte fungerade.

Så efter en vecka kom så en ny router eftersom det var fel på den första. Kul väntetid. Men snälla som de var fick jag 200kr i samtalspott på telefonin. Generöst så det förslår. Nu var bara felet den att telefonin inte har fungerat den jag fick den nya routern. Bra deal de gjorde där. Kompensation som jag inte kan använda mig av.
Nu väntade nya telefonköer i deras support igår och efter väntetid och omkopplingar resulterade det hela i en felanmälan. WOW.

Så idag var internetdelen kass igen. Jag fick spendera hela förmiddagen igen i deras telefonköer och det enda felet de kunde hitta var att jag nog gått över den totala surfgränsen på 15gb. Hur är det möjligt? Jag har laddat ner lite olika saker, mend et är max 5gb och sen har jag knappt använt datorn och bara halva månaden har gått. Då frågade jag så klart hur jag kunde kontrollera min surfdel.

- Det går tyvärr inte med den routern du har utan du måste i så fall ringa in till oss. Då kan vi berätta det för dig. Jippi. Mer teelfonkö i detta företag. Sälj inte saker med begränsning om jag som kund inte kan ha koll på det själv. Sopor.

Svaret de fick av mig lämpar sig inte i text.

Ok. Då vill jag säga upp detta. Men tror ni då att den jag pratar med kan hjälpa mig utan att koppla mig vidare i deras system.

Nix.

Då ber jag henne att se till att de ringer upp mig istället för att jag ska behöva sitta i deras telefonköer och vänta, men det går så klart inte, eftersom hon inte vet vem som jobbar där och då går det inte att ringa upp.

Stabilt med ett telefonbolag som inte klarar det.....

Så vidare i växeldjungel hos detta företag och när jag väl kommer till någon tjej där så går det inte bara att säga upp det hela för tydligen hade de på något kursiverat sätt lägt in en bindningstid på 18 månader. Och det var en av anledningarna till att vi tog det hela. Att det INTE var någon bindningstid.

Så därför fick jag göra en felanmälan hos henne där och först när deras tekniker kommit med ett beslut kunde vi prata om att säga upp det igen. Och då hade jag ju redan gjort en felanmälan igår.

Men den här gången kunde tydligen någon ringa upp mig med beslut om det hela och bara det är väl fantastiskt får man väl säga.

Jag lovar en som blir vansinnig på Tele 2 om de inte går med på att bryta detta avtal med deras icke-fungerande saker......

Nu är det skrivet i sten.

ALDRIG MER TELE 2

Kommentarer

Ge mig en kommentar här:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Din E-post tack: (publiceras ej)

Var hittar jag dig?:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0
FAVORITER JUST NU "Snart skiner Poseidon" Suarez is back